27 juni 2018 - etappe 10 : Swalmen - Montfort - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu 27 juni 2018 - etappe 10 : Swalmen - Montfort - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu

27 juni 2018 - etappe 10 : Swalmen - Montfort

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

27 Juni 2018 | Nederland, Swalmen

Vandaag een etappe van 21 km en Nicky mag mee, we zijn van plan om wat vaker te rusten, zodat ze lekker mee kan en dan morgen maar lekker uitrusten.

We gaan met de auto naar Montfort en parkeren daar, vanwege een staking van het Openbaar Vervoer nemen we een taxi naar Swalmen.

Vanaf het marktplein gaan we op stap. Prachtig het bos in en langs kasteel Hillenraedt, prachtig is het.

Bij minicamping Spikkerdal drinken we wat en eten lekkere vlaai en lopen heerlijk open verder. Het is weer mooi weer, beetje warm wel.
In Melick pauzeren we in het plaatselijke park, waar niet veel schaduw is en ons water is inmiddels lauw.
Als we dan in St. Odiliënberg aankomen, is het dan ook heerlijk om een terras in de schaduw te zien, waar we het nodige fris kunnen drinken en de honden lekker vers en koel water krijgen.

Daarna lopen we gelukkig ook heel veel door de bossen, zodat er de nodige schaduw is, heel mooi ook.
Slechts 1 km draagt André Nicky even omdat het toch wel warm is, ze geniet er heerlijk van en "hangt" in André's armen.

In Montfort aangekomen is het toch wel warm met de zon in je nek, dus eerst maar even het terras en een biertje drinken.

Daarna hebben we heerlijk gegeten op een super koele binnenplaats van de "Heren van Montfort", een uitstekend Italiaans restaurant.

Echt genoten van een prachtige dag en leuk dat ook Nicky deze keer 21 km heeft mee gelopen.

Jolanda

André en ik lopen samen met onze bruine flatcoated retriever Jason het Pieterpad. Als we beginnen in Pieterburen is Jason net 1 jaar geworden, wanneer we op de Pietersberg zullen zijn is de vraag. Eerst genieten van alle kilometers samen lopen.

Actief sinds 23 April 2022