9 okt. 2018 - etappe 9 : Venlo - Swalmen - Reisverslag uit Tegelen, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu 9 okt. 2018 - etappe 9 : Venlo - Swalmen - Reisverslag uit Tegelen, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu

9 okt. 2018 - etappe 9 : Venlo - Swalmen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 Juni 2019 | Nederland, Tegelen

Gisteren al het eerste stukje van etappe 9 gelopen. We kunnen na een lekker ontbijt zo vanuit de B&B de weg oversteken en onze route van gisteren vervolgen. Het is eerst nog een klein beetje mistig, maar prachtig om te zien.
We lopen al gauw aan de Duitse kant van de grens. We lopen heerlijk door het bos, heel mooi.
Lekker koffie gedronken bij café "De Grens" op het terras.
We blijven veel door het bos lopen, echt prachtig en Jason kan dan ook regelmatig los lopen.
Het is inmiddels aardig warm geworden en we verheugen ons op een koud biertje bij aankomst in Swalmen.
We komen het riviertje de Swalm tegen, waar Jason heerlijk in het schone water kan zwemmen.
Op het marktplein aangekomen blijkt de horeca op dinsdag dicht te zijn, dus geen koud biertje.
Met een taxi terug naar Tegelen is ook al geen optie want daar moeten we nog heel lang op wachten.
Dus lopen naar de trein richting Tegelen en daar de bus naar de B&B pakken waar onze auto staat.
Daar bij een brasserie toch maar een lekker biertje gedronken en weer naar huis.
Alles bij elkaar 18 km gelopen.
Prachtige en warme dag.

Jolanda

André en ik lopen samen met onze bruine flatcoated retriever Jason het Pieterpad. Als we beginnen in Pieterburen is Jason net 1 jaar geworden, wanneer we op de Pietersberg zullen zijn is de vraag. Eerst genieten van alle kilometers samen lopen.

Actief sinds 23 April 2022