20 november 2017 - etappe 4 : Zuidlaren - Rolde. - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu 20 november 2017 - etappe 4 : Zuidlaren - Rolde. - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu

20 november 2017 - etappe 4 : Zuidlaren - Rolde.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 November 2017 | Nederland, Zuidlaren

Vanmorgen werden we verrast met een mega heerlijk en overvloedig ontbijt op onze kamer.
Na heerlijk gegeten te hebben gaan we op pad.
Het miezert, dus we doen gelijk de capuchon maar op, we hebben tenslotte nog 18 km te lopen.
Vanuit de B&B zijn we al snel op het Pieterpad. We lopen het dorp uit en al gauw prachtig de bossen in en komen in Zeegse -waar we jaren geleden gelogeerd hebben-, we zijn dus iets te ver gelopen.
Dan maar een mooie omweg maken.

Het is heel stil, geen wandelaars. Wel komen we een schaapherder met wel 5 honden tegen en maken een praatje met hem.
Het is erg mooi onderweg, maar de wereld is klein met een capuchon op.
We komen bij de Gasterse Duinen, maar daar mogen honden niet door lopen, maar er is een prachtig pad net langs de Gasterse Duinen, dus we kunnen er toch van genieten.
Prachtig.
Ze lopen we langzamerhand het dorpje Gasteren in, het enige pannenkoekenhuis is gesloten, dus rest ons niets anders dan in een bushokje wat warme thee te drinken met onze Drenthse koek uit de B&B, het miezert nog steeds.

Al snel komen we in een prachtig gebied "Ballooërveld", grootste restant "woeste heide" in Drenthe. Echt schitterend, jammer dat het nog steeds miezert, met een zonnetje zou het nog veel mooier zijn.
De mensen die we tegenkomen zijn op één hand te tellen.
Dit gebied uitlopend zijn we al gauw in Rolde en het begint echt te regenen.

We vinden Hotel "Erkelens" al gauw. Ook hier is niemand, maar zo nat en vies als we zijn mogen we binnen en drinken lekker iets warms.
Na een telefoontje komt Anne van de B&B ons ophalen, dat is heerlijk, nu hoeven we niet op de bus te wachten.

In d B&B lekker in bad en 's avonds gaan we uit eten bij : "De Rooie Kater", net buiten het dorp. Het hele eetcafé is al in kerstsfeer, zelfs de muziek.
Heerlijk gegeten, verder niemand in het restaurant.