19 november 2017 - etappe 3 : Haren - Zuidlaren, - Reisverslag uit Haren, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu 19 november 2017 - etappe 3 : Haren - Zuidlaren, - Reisverslag uit Haren, Nederland van Jolanda Wezel - WaarBenJij.nu

19 november 2017 - etappe 3 : Haren - Zuidlaren,

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 November 2017 | Nederland, Haren

Vandaag beginnen we ons twee PP-weekend.
Onze X-trail staat in de garage en is niet op tijd klaar, we hebben een leen-auto, en wat een leuk nummerbord heeft deze auto : de letters PP.

Om 8 uur vertrekken we uit Honthem, tenslotte hebben we 330 km voor de boeg en daarna kunnen we lekker gaan lopen.
We komen al vroeg - 11.30 uur- bij onze B&B "De Keizerskamer" aan, waar we onze auto kunnen parkeren en alvast even onze kamer kunnen zien. Het ziet er super uit, lekker ruim en een fijne badkamer.
De bushalte is 100 m bij hen vandaan aan de overkant en zo kunnen we met gemak de bus van 12.20 uur halen, die ons naar Haren gaat brengen.
We zijn er super snel zo over de snelweg en stappen uit bij de P + R waar we vorige keer eindigden. Wel heel leuk om hier weer te zijn.

We zijn nog maar een paar minuten aan het lopen of we krijgen een flinke bui, maar dat stopt gelukkig al gauw.
We lopen langs de rand van de bebouwde kom, het miezert, dan lopen we ook nog langs Paviljoen "Sassenhein", waar we op 3-10-17 koffie dronken in de zon.

Het is erg druk met wandelaars en veel loslopende honden, Jason vindt dit allemaal heel gezellig.
We lopen van paddestoel naar paddestoel, door Glimmen prachtig door de bossen en langs het Grote Veen. Echt schitterend hier.

Daarna door het Noordlaarderbosch, echt super mooi en ook hier heel veel wandelaars met honden.
Zo lopen we de provincie Groningen uit en Drenthe in.
We zien de eerste hunebedden en lopen door het veld zo het dorp Zuidlaren in en eindigen op de Brink.

Wij denken dat het tijd is voor een bokbiertje. Ondanks dat er nogal wat kroegen zijn, is het moeilijk een gezellige te vinden. Als we er dan toch één gevonden hebben blijken ze alleen pils te hebben.
We moeten nog een paar km naar onze B&B lopen, dus stappen al gauw op en zien dat het geregend heeft en al aardig donker is.
Dan krijgen we nog een bui op ons hoofd ook.

In de B&B lekker douchen en 's avonds eten we net om de hoek bij een super Italiaans restaurant "Friuli". Echt heerlijk.

Het was een heerlijke wandeldag met heel lekker weer.